Mitä Opin ovi -projekteissa on tuotettu?

Mitä Opin ovi -projektit ovat tuottaneet ja tuottavat?

Opin ovi -projektit ovat kehittäneet aikuisten tieto-, neuvonta- ja ohjauspalveluja Suomessa vuodesta 2008 alkaen. Projekteissa on rakennettu poikkihallinnolliset, alueelliset verkostot ja kokeiltu uudenlaisia palvelukonsepteja ohjaukseen. Kehittämistyö on tuottanut myös materiaaleja ja välineitä TNO-työn tueksi. Alle on koottu Opin ovi -kehittämistyön tuloksia ja hyviä käytäntöjä.

Hyvät käytännöt -osaa päivitetään viikottain ja sitä mukaan, kun julkaistavaa aineistoa saadaan valmiiksi.

Asiakkaalle

AsiakkaallePalveluja kansalaisille kuten esim. neuvonta- ja ohjauspalvelupisteet, verkko- tai puhelinpalvelut, koulutusoppaat, koulutusinfot ja muut tapahtumat.


Tutustu palveluihin, kommentoi ja keskustele!

Ohjaajalle

OhjaajalleVälineitä, materiaaleja ja malleja ohjaajalle kuten esim. vuosikello, aikuiskoulutusoppaat ja verkostotyö.

Tutustu, kommentoi ja keskustele!

Onnistumisen avaimet

Onnistumisen avaimetMitä hyvän käytännön onnistumiseen ja vakiinnuttamiseen tarvitaan? Niitä esimerkkejä löydät täältä kuten esim. sopimusmallit, TNO-strategiat ja -toimintasuunnitelmat, verkostotyö, koulutukset ja konsultoinnit.

Tutustu palveluihin, kommentoi ja keskustele!

 

Työelämäyhteistyö

TyoelamayhteistyoKehittämisohjelman lähtökohtana on huomioida
TNO-palvelujen kehittämisessä myös työelämän
tarpeet. Täältä löydät esimerkkejä Opin ovi
-projektien työelämäyhteistyöstä ja siitä, kuinka
ohjausta on kehitetty myös yrityksissä.

Tutustu, kommentoi ja keskustele!

 

Muuta hyödyllistä

Tarinoita opin ovistaTieto-, neuvonta- ja ohjauspalveluihin liittyvää muuta materiaalia hyödynnettäväksesi.

Tule penkomaan!